Ontmoet de instructeur
Een vernieuwde rijschool gericht op jongeren, voorzien van de laatste ontwikkelingen
Een vernieuwde rijschool gericht op jongeren, voorzien van de laatste ontwikkelingen
Sinds 2011 een begrip in Bunschoten-Spakenburg
In 2011 ben ik begonnen nadat ik mijn opleiding als rijinstructeur succesvol had afgerond na een stage in Utrecht. De afwisseling van verschillende mensen die je op een dag krijgt is erg leuk, want ieder mens is weer uniek. Daarnaast is het verkeer iedere keer anders en is het erg mooi om te zien dat leerlingen groeien naarmate de rijlessen elkaar opvolgen. Eerlijkheid, kwaliteit en betrouwbaarheid zijn de kernwoorden die ik onderschrijf. Ook is het belangrijk dat de leerling zich thuis voelt in de lesauto, zo wordt er namelijk relaxt omgegaan met fouten, want foutloos rijden is sowieso onmogelijk.
Motiveren is ook een deel, dat de rijinstructeur voor zijn rekening neemt. Dit betekent dat de leerling zich gemotiveerd weet, ook wanneer het even tegen zit. Voor de rest is het belangrijk dat de instructeur je niet alleen vertelt wat je moet doen maar ook vertelt waarom je iets moet doen, zo leert de leerling het snelst. De juiste rijinstructeur helpt je ook zo, dat je in de toekomst volwassen en zelfstandig door het verkeer komt. Het is dus niet alleen de bedoeling dat je enkel trucjes aanleert om bij het CBR door het rijexamen te komen.
De rijlessen verlopen structureel georganiseerd, zo leert de leerling iedere week een nieuw onderdeel aan de hand van een praktijkboek die de instructeur steeds gebruikt wanneer er een nieuw onderdeel aangeleerd wordt. Na de uitleg volgt er meestal een demonstratie, daarna is de leerling aan de beurt, de leerling zal in het begin nog de nodige tips krijgen totdat dit uiteindelijk vanzelfsprekend niet meer nodig is.
Heb je of heeft u nog verder nog vragen, neem dan contact op.
Eerlijkheid kwaliteit en betrouwbaarheid zijn de kernwoorden die ik onderschrijf, ook is het belangrijk dat de leerling zich thuis voelt in de lesauto, zo wordt er relaxt omgegaan met fouten, want foutloos rijden is sowieso onmogelijk. Motiveren is ook een deel die de rijinstructeur voor zijn rekening neemt, dit betekent dat de leerling zich gemotiveerd weet, ook wanneer het even tegen zit. Voor de rest is het belangrijk de instructeur je niet alleen vertelt wat je moet doen maar ook vertelt waarom je iets moet doen, zo leert de leerling het snelst. De juiste rijinstructeur helpt je ook verder dat je in de toekomst volwassen en zelfstandig door het verkeer komt. Het is dus niet alleen de bedoeling dat je enkel trucjes aanleert om bij het CBR door het rijexamen te komen.
Een tussentijdse toets is een toets die wordt afgelegd om inzicht te krijgen welke onderdelen verbeterd dienen te worden op weg naar het rijexamen. Is de toets geslaagd? Dan hoeft de leerling geen bijzondere manoeuvres uit te voeren tijdens het rijexamen.
Voorheen werkte de rijschool niet met een tussentijdse toets dit zou de kosten in een rijlespakket verhogen indien de leerling in 1x zou slagen.
Doordat er nieuwe regels zijn opgesteld door het CBR (na 2x zakken moet de leerling 15 weken wachten!) Is het nu zaak om de kansen te vergroten om binnen 2x te slagen al zijn de kosten voor een pakket hoger. Met 15 weken wachttijd regel komen er uiteindelijk ook kosten bij doordat er extra lessen bijkomen. Daarom is er nu voor een toets gekozen.
Een Theorie examen en een Eigen verklaring, dit heeft vooral een praktische reden, de leerling kan dit gemakkelijk via CBR regelen. voor een rijschool werkt het omslachtig.
Een Gezondheidsverklaring is een digitale verklaring of je medisch gezien een auto mag besturen, en of je dus rijexamen mag doen.
De kosten van een Gezondheidsverklaring is vastgesteld op 39,30 in 2021
De kosten voor een Theorie examen is vastgesteld op 37,00 in 2021
Mocht een ander type theorie examen gewild zijn dan kan dit de rijschool regelen, bijvoorbeeld een individueel examen hierbij wordt er bijvoorbeeld rekening gehouden met dyslexie.
De rij-instructeur is gecertificeerd in het geven van rijles hoe om te gaan met faalangst.
Dit betekent dat daar in de rijlessen rekening mee wordt gehouden.
Heb je het vermoeden dat je daar last van hebt? Geef dit bij de 1e rijles aan, zodat daar tijdig rekening mee gehouden kan worden.
De rijschool kan een faalangst examen aanvragen i.p.v. een regulier rijexamen. Hier zijn wel extra kosten van het CBR aan verbonden van 44,- euro in 2019. Zie op de homepagina het filmpje Faalangst rijexamen.
Tot 5 rijlessen kan er nog geswitcht worden van pakket.
De Rijschool is gecertificeerd in het geven van rijles aan leerlingen met ADHD ADD of een autisme.
Dit betekent dat daar rekening mee gehouden wordt.
Voor meer vragen hierover neem contact op via info@rijschoolvandegroep.nl of 0622765199
Een rijlespakket is met alle zorg samengesteld om tot een totaalpakket te komen met een voordelige prijs. Helaas is het niet mogelijk om het pakket aan te passen naar eigen wensen.
Ja dat kan. De kosten daarvan zijn voor de leerling.
Via bijv. www.nutheorie.nl
In het Rijlespakket zit geen theorie examen inbegrepen, dit heeft vooral een praktische reden, de leerling kan dit zelf makkelijker aanvragen dan de rijschool.
De leerling kan zelf het theorie examen aanvragen via www.CBR.NL.
De kosten zijn vastgesteld op 37,00 in 2022
Het slagingspercentage is een periodiek meetinstrument van het CBR om te kijken wat het percentage van de rijschool is van de leerlingen die in 1x slagen bij de rijschool slagen. Dit gebeurd ieder kwartaal.
Het percentage schommelt bij de rijschool meestal rond de 50% dit is het ook ongeveer het landelijke gemiddelde van het CBR. Soms ligt het wat lager en soms ook wat hoger.
Welke belangrijke factor heeft invloed op het percentage?
Er zijn rijscholen die juist veel of juist weinig met speciale zorg leerlingen werken dit kan zeker invloed hebben op het percentage leerlingen. Denk dan bijvoorbeeld aan leerlingen met autisme of leerlingen met faalangst of ADHD etc. Deze leerlingen scoren over het algemeen lager tijdens praktijktoetsen of praktijkexamens.
Rijschool van de Groep streeft naar een hoger percentage mits dat de belangen van de leerling met een zorg niet schaadt. Iedere leerling is uniek en welkom, daarom is het percentage van een ondergeschikt belang.